TINGGALKAN JEJAK KORANG YE !

PENGIKUT2 KU

Tuesday, May 25, 2010

45 000 kakitangan awam tipu sijil cuti sakit....

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Kenapa ya tiba-tiba aku tulis tentang tajuk kat atas ni?? Kalau siapa yang baca surat khabar hari ni mesti tahu tentang hal ini. Bagi aku perkara ni korang fikir lah sendiri. Kenapa perlu nak ambik sijil cuti sakit kalau kita tak sakit. Fikir lah sama bila kita ambil cuti sakit dengan sijilnya, gaji kita still berjalan kan. Berkat ke gaji kita tu?? Fikir2 kan lah, kita nak kehidupan yang berkat tapi apa yang kita dah buat bila kita amalkan perkara sebegini. Ingat, kita cari rezeki untuk anak isteri kita bukan kita sorang je makan. Kita bekerja ni pun bukan setakat untuk mengejar bekalan dunia tapi untuk bekalan akhirat. Untuk semua pembaca dan blogger2.. Harap2 fikirkanlah perkara ni..

p/s: renung2 kan..

1 comment:

akuanakpahang said...

Tq nanti saya bawak balik.

Tuesday, May 25, 2010

45 000 kakitangan awam tipu sijil cuti sakit....

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Kenapa ya tiba-tiba aku tulis tentang tajuk kat atas ni?? Kalau siapa yang baca surat khabar hari ni mesti tahu tentang hal ini. Bagi aku perkara ni korang fikir lah sendiri. Kenapa perlu nak ambik sijil cuti sakit kalau kita tak sakit. Fikir lah sama bila kita ambil cuti sakit dengan sijilnya, gaji kita still berjalan kan. Berkat ke gaji kita tu?? Fikir2 kan lah, kita nak kehidupan yang berkat tapi apa yang kita dah buat bila kita amalkan perkara sebegini. Ingat, kita cari rezeki untuk anak isteri kita bukan kita sorang je makan. Kita bekerja ni pun bukan setakat untuk mengejar bekalan dunia tapi untuk bekalan akhirat. Untuk semua pembaca dan blogger2.. Harap2 fikirkanlah perkara ni..

p/s: renung2 kan..

1 comment:

akuanakpahang said...

Tq nanti saya bawak balik.

Related Posts with Thumbnails