TINGGALKAN JEJAK KORANG YE !

PENGIKUT2 KU

Friday, January 14, 2011

Janganlah kau bersedih...

Assalamualaikum semua..

Sori sebab dah lama aku tak menupdate blog.. Kesibukanku mengatasi segalanya.. Chewah.. Ayat skema pulak.. Tapi memang betul, aku sangat2 busy sekarang ni, bukan busy mengajar, tapi busy buat kuih jual.. Hahaa.. Untuk pengetahuan korang semua, aku belum dapat surat posting lg.. So tunggu jelah, nanti bila dah dpt beritanya, akan aku khabarkan kat korang eh..

Ok, sekarang ni kita beralih kepada satu cerita yang sedih.. Aku ada baca blog salah sorang BFF aku.. Tengah sedih je dia skarang ni.. Aku pun tak tau napa dia macam tu.. Baca ayat2 dia buat aku hiba je.. Dia pun dah nak kahwin tak lama lagi.. Buat sahabatku ini, pesanan dari aku : Hang sabaq lah banyak2 eh.. Apa2 masalah yang hadapi, hang ingat lah kat Allah banyak2.. Dia maha mendengar rintihan hamba-NYA.. Sabaq eh banyak2, Allah sentiasa bersama-sama dengan hambanya yang sentiasa bersabaq ni..

Hang kena ingat ayat Allah dalam Surah At-Talak ayat 7 yang bermaksud
"Allah tidak membebani seseorang melainkan (sesuai) dengan apa yang diberikan Allah kepadanya”-

Juga dalam surah at-Tagabun ayat 11 yang bermaksud
“Tidak ada sesuatu musibah yang menimpa (seseorang), kecuali dengan izin Allah; dan barang siapa beriman kepada Allah, nescaya Allah akan memberi petunjuk kepada hatinya. Dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu”.

Aku tau hang seorang yang kuat, aku kenal hang macam mana.. Jadi aku harap hang bersabaq banyak2.. Ingat Allah banyak2..

Aku harap korang2 yang menghadapi masalah, bersabar lah banyak2 ye.. Renung2 kan dan selamat beramal...

p/s : moga menjadi lebih tabah dan banyak bersabar dengan pelbagai dugaan..

1 comment:

cowaymalaysia said...

http://cowaymalaysia.com/

dah tukar link

letak link atas nama

Blog Jualan Coway Malaysia

Friday, January 14, 2011

Janganlah kau bersedih...

Assalamualaikum semua..

Sori sebab dah lama aku tak menupdate blog.. Kesibukanku mengatasi segalanya.. Chewah.. Ayat skema pulak.. Tapi memang betul, aku sangat2 busy sekarang ni, bukan busy mengajar, tapi busy buat kuih jual.. Hahaa.. Untuk pengetahuan korang semua, aku belum dapat surat posting lg.. So tunggu jelah, nanti bila dah dpt beritanya, akan aku khabarkan kat korang eh..

Ok, sekarang ni kita beralih kepada satu cerita yang sedih.. Aku ada baca blog salah sorang BFF aku.. Tengah sedih je dia skarang ni.. Aku pun tak tau napa dia macam tu.. Baca ayat2 dia buat aku hiba je.. Dia pun dah nak kahwin tak lama lagi.. Buat sahabatku ini, pesanan dari aku : Hang sabaq lah banyak2 eh.. Apa2 masalah yang hadapi, hang ingat lah kat Allah banyak2.. Dia maha mendengar rintihan hamba-NYA.. Sabaq eh banyak2, Allah sentiasa bersama-sama dengan hambanya yang sentiasa bersabaq ni..

Hang kena ingat ayat Allah dalam Surah At-Talak ayat 7 yang bermaksud
"Allah tidak membebani seseorang melainkan (sesuai) dengan apa yang diberikan Allah kepadanya”-

Juga dalam surah at-Tagabun ayat 11 yang bermaksud
“Tidak ada sesuatu musibah yang menimpa (seseorang), kecuali dengan izin Allah; dan barang siapa beriman kepada Allah, nescaya Allah akan memberi petunjuk kepada hatinya. Dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu”.

Aku tau hang seorang yang kuat, aku kenal hang macam mana.. Jadi aku harap hang bersabaq banyak2.. Ingat Allah banyak2..

Aku harap korang2 yang menghadapi masalah, bersabar lah banyak2 ye.. Renung2 kan dan selamat beramal...

p/s : moga menjadi lebih tabah dan banyak bersabar dengan pelbagai dugaan..

1 comment:

cowaymalaysia said...

http://cowaymalaysia.com/

dah tukar link

letak link atas nama

Blog Jualan Coway Malaysia

Related Posts with Thumbnails